دکتر یوسف کریمی / مقالات / بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران
۱۰ دقیقه
بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران

بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران

آنچه می خوانید...

یکی از دشوار ترین شاخه های تخصص پزشکی، مغز، اعصاب و ستون فقرات می باشد. این گرایش دارای حساسیت و اهمیت زیادی می باشد و به منظور درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج نظیر دیسک کمر، دیسک گردن، آسیب های ستون فقرات، آسیب های نخاعی، انواع تومورها و … به کار گرفته می شود. همه روزه بیماران زیادی به منظور تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب مانند بیرون زدگی ستون فقرات و حتی سکته های مغزی به متخصصان این حوزه مراجعه می کنند. با درمان این بیماری ها، کیفیت زندگی فرد افزایش می یابد و فرد می تواند سالهای باقی مانده از زندگی خود را با سلامت بیشتری سپری نماید. لذا به منظور شناخت این بیماری ها و درمان آنها ضروری است که به بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران مراجعه شود. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانید.

بهترین جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات کیست؟

وظیفه جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات تشخیص، پیشگیری و درمان اختلالات دستگاه های عصبی مانند مغز و نخاع، تومورهای مغزی و … می باشد. این پزشک متخصص می تواند در مواردی نظیر درمان دیسک کمر، درمان دیسک گردن و جراحی نخاع و ستون فقرات اقدام نماید. دکتر یوسف کریمی یکی از جراحان موفق و با سواد این حوزه می باشد که بیماران زیادی را با موفقیت شگف انگیزی درمان می نمایند. ایشان یکی از بهترین جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات هستند.

بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران

ساختار سیستم عصبی

سیستم عصبی از بخشی به نام مغز و نخاع به عنوان بخش مرکزی و اصلی و سایر بخش ها به عنوان اعصاب محیطی تشکیل شده است. این بخش وظیفه تجزیه و تحلیل اطلاعات و تنظیم کننده فعالیت های بدنی است. اعصاب در واقع انتقال دهنده پیام ها از مبدا مغز به سایر نقاط بدن می باشند به همین دلیل در صورت بروز مشکل در اعصاب فعالیت های بدنی دچار اختلال می گردد. اکثر بیماری های مربوط به ستون فقرات، نظیر دیسک کمر و گردن به دلیل تحت فشار قرار گرفتن اعصاب این ناحیه ایجاد می گردد.

تفاوت جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب چیست؟

وظیفه پزشکی که جراح این حوزه است، انجام جراحی در بیماری های مربوط به مغز و اعصاب است. این متخصص همچین به درمان خونریزی مغزی، جراحی تومورهای مغزی، دیسک کمر  و گردن می پردازد. در صورتی که متخصص مغز و اعصاب اقدام به درمان بیماری های سیستم عصبی نظیر پارکینسون، فراموشی و … می پردازد. علائم این بیماری ها معمولا با دارو کم یا رفع می گردد و نیازی به انجام جراحی ندارد.

جراح مغز و اعصاب ستون فقرات چه بیماری هایی را درمان می کند؟

در صورت بروز آسیب در دیسک کمر و گردن، اختلالات و صدمات مغزی، نخاعی، آسیب ستون فقرات باید به یک جراح مغزو اعصاب مراجعه کرد.  دکتر یوسف کریمی در انجام تمام درمان ها و جراحی های مغز و اعصاب و ستون فقرات تخصص و تبحر زیادی دارند. زمینه فعالیت ایشان بیشتر در زمینه درمان انواع دیسک ها به روش جراحی و کم تهاجمی می باشد. نکته شگفت انگیز در درمان های ایشان این است که ایشان معمولا درمان ها را به روش کم تهاجمی و با کمترین عوارض و بیشترین بازده انجام می دهند.

وظایف دکتر مغز و اعصاب

چگونه بهترین جراح مغز و اعصاب را بشناسیم؟

امروزه پزشکان زیادی در سراسر کشورمان مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند. اما به دلیل حساسیتی که بیماری های مغز و اعصاب دارند، انتخاب پزشک متخصص و متبحر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای این منظور ضروری است که در مورد جراح یا متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات تحقیق شود و متناسب با بیماری و تخصص پزشک اقدام به انتخاب شود. در ادامه روش های شناخت پزشک متخصص مناسب آورده شده است.

سابقه پزشکی و تجربه و مهارت پزشک

همان طور که می دانید مغز حیاتی ترین ارگان بدن و اعصاب تنظیم کننده فعالیت بدنی می باشد. بدون این بخش ها انسان عملا نمی تواند زندگی کند. بنابراین برای درمان مغز و اعصاب ضروری است که فرد بهترین متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات را انتخاب نماید. شایان ذکر است که با انجام جراحی و درمان توسط پزشک متخصص احتمال بروز عوارض  پس از جراحی صفر می باشد.

بنابراین در انجام جراحی ضروری است که پزشک تجربه لازم برای جراحی را داشته باشد و ضروری است که به تعداد مریضان و جراحی های موفقیت آمیز پزشک متخصص توجه شود. دکتر یوسف کریمی سالانه صدها جراحی موفقیت آمیز مغز و ستون فقرات را انجام می دهند. جراحی های ایشان در 99% مواقع کم تهاجمی و با نتایج فوق العاد می باشد. بنابراین اکثر بیماران ایشان از نتایج درمان رضایت کامل دارند.

پرس و جو از بیماران قبلی پزشک

سوال از بیماران سابق پزشک و بررسی جراحی های موفقیت آمیز یکی دیگر از روش های اطمینان از انتخاب پزشک متخصص است.

استفاده از به روز ترین روش ها و تجهیزات توسط پزشک

تجهیزاتی که پزشک در جریان جراحی استفاده می نماید در نتیجه جراحی ها بسیار تاثیر گذار است. بنابراین ضروری است که در انتخاب جراح و پزشک در مورد تجهیزاتی که ایشان استفاده می نمایند، بررسی جدی شود. دکتر یوسف کریمی به منظور درمان بیماران از آخرین متد های روز دنیا و بهترین و بروز ترین دستگاه ها استفاده می نمایند. به همین دلیل درصد بالایی از جراحی های ایشان موفقیت آمیز است.

اخلاق حرفه ای پزشک

برخورد پزشک با بیمار و زمانی که برای معاینه و تشخیص بیماران صرف می کنند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. گاهی به دلیل عدم معاینه و تشخیص نادرست عوارض جبران ناپذیری برای بیماران اتفاق می افتد.

همچنین یکی از موارد مهم در درمان هایی نظیر جراحی، داشتن امید بیماران به بهبود، راحتی بیمار با پزشک و اعتماد به پزشک می باشد.

خدمات دکتر یوسف کریمی

بیماری و مشکلات مغز و ستون فقرات، اغلب پیچیده هستند و تشخیص و درمان این بیماری ها بسیار دشوار است. بنابراین، درمان این بیماری ها اغلب دارای اجزا و مراحل مختلفی می باشد.

دکتر یوسف کریمی یکی از برجسته ترین جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات در ایران می باشند که دارای زمینه‌های تخصصی بسیار جامع و کاملی هستند. درمان های مربوط به حوزه مغز، ستون فقرات به بهترین وجه و به روشی جامع و پیچیده توسط دکتر یوسف کریمی ارزیابی می‌شوند و به روشی کاملاً فردی و تخصصی صورت می گیرد.  ایشان یکی از متخصصین با سواد کشورمان هستند که تحقیقات و فناوری را گرد هم آورده اند و از آن برای تدوین و ارائه یک برنامه درمانی که اغلب از عناصر مختلف تشکیل شده است استفاده می نمایند. تمام تلاش دکتر یوسف کریمی به حداکثر رساندن موفقیت آمیز بودن جراحی و به حداقل رساندن ریسک جراحی می باشد. در ادامه به بررسی خدمات دکتر یوسف کریمی پرداخته شده است.

جراحی دیسک های مربوط به دیسک

  • جراحی دیسک با لیزر

آیا از درد مزمن کمر یا گردن رنج می برید؟ احساس ناراحتی دست یا یا د ارید؟ جراحی ستون فقرات با لیزر محبوب ترین انتخاب برای بیمارانی است که به دنبال یک راه حل کم تهاجمی برای کمردرد یا گردن درد مزمن خود هستند. این روش درمانی دارای  عوارض جانبی کم یا بدون عوارض می باشد. جراحی ستون فقرات با لیزر دارای کمترین خطر و عوارض و بالاترین میزان موفقیت می باشد.

  • جراحی دیسککتومی دیسک

میکرودیسککتومی یک عمل جراحی بر روی ستون فقرات در قسمت پایین کمر است. هدف آن از بین بردن افتادگی دیسک و کاهش فشار روی ریشه های عصبی است  .این جراحی به طور کلی برای تسکین درد پا ناشی از فتق دیسک در ناحیه کمر انجام می شود.

  • جراحی بسته دیسک

از جمله مزایای جراحی کم تهاجمی و بسته ستون فقرات آسیب کمتر به عضلات و بافت نرم، درد کمتر پس از جراحی، بستری کوتاه‌تر در بیمارستان و بهبودی سریع‌تر و بازگشت به فعالیت‌های روزانه است. انواع جراحی هایی که می توان انجام داد عبارتند از فیوژن ستون فقرات برای بیماری دیسک، برداشتن تومور ستون فقرات، اصلاح تغییر شکل و ترمیم تنگی کانال نخاعی است.

  • لامینکتومی

لامینکتومی یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای رفع فشار کانال نخاعی در شرایط مختلف مانند تنگی دژنراتیو، شکستگی، تومورهای اولیه و ثانویه ستون فقرات، آبسه و تغییر شکل آن است. این تکنیک به جهت کاهش فشار ستون فقرات مورد استفاده می باشد.

خدمات دکتر یوسف کریمی

بیشتر بخوانید : بهترین جراح تومور مغزی در تهران

درمان بیماری ها نظیر:

  • پارکینسون

بیماری پارکینسون یکی از شایع ترین اختلالات عصبی است که تقریباً 1٪ از افراد بالای 60 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ناتوانی پیشرونده می شود. روند این بیماری را می توان با درمان کند نمود، اما نمی توان آن را متوقف کرد.

  • آرتروز

آرتریت روماتوئید ناشی از التهاب در مفصل است. این التهاب غضروف را که پوشش صاف مفاصل است، تجزیه می کند. هنگامی که غضروف ها آسیب می بیند، استخوان به راحتی روی استخوان نمی لغزد و این مفاصل سفت و دردناک می شوند. برای تشخیص آرتریت روماتوئید، پزشک مفاصل شما را معاینه می کند. او یک معاینه فیزیکی کامل برای علائم انجام می دهد. آرتریت روماتوئید معمولاً با دارو درمان می شود. به طور معمول، داروهای این بیماری توسط ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا روماتولوژیست شما تجویز می شود. ممکن است هم داروهای خوراکی و هم داروهای تزریقی باری این بیماری تجویز شود.

  • کمر درد مزمن

درمان های مربوط به سرطان

  • تومور مغزی
  • تومور نخاعی
  • تومور ستون فقرات

درمان های مربوط به ستون فقرات

جراحی ستون فقرات می تواند شما را از دردهای مزمن رهایی دهد و تحرک شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند که زندگی عادی خود را دوباره از سربگیرید. جراح شما همیشه سعی می کند تا حد امکان حداقل تهاجم را در جراحی ها داشته باشد. مزیت جراحی کم تهاجمی این است که دارای بهبودی سریع‌تر، درد و اسکار کمتر و اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان می باشد.

  • درمان انحراف ستون فقرات

با انحراف ستون فقرات ستون، فقرات می چرخد ​​و یک انحنای پهلو به پهلو ایجاد می گردد. منحنی ها ممکن است به خفیف 10 درجه یا به شدت 100 درجه یا بیشتر باشد. اکثر موارد اسکولیوز خفیف هستند و نیازی به درمان ندارند. در بزرگسالان، درجه انحنای ستون فقرات ممکن است تعیین کننده درمان باشد. درمان به منظور تسکین علائم است و لزوماً رفع منحنی نیست.

  • تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی وضعیتی است که در آن کانال نخاعی باریک می شود و فشار بیش از حد به نخاع و اعصاب وارد می شود. این عارضه معمولاً مردان و زنان بالای 50 سال را تحت تأثیر قرار می دهد، با این حال افراد جوان تر نیز اگر با کانال های نخاعی کوچک و غیرطبیعی متولد شوند ممکن است دچار تنگی نخاع شوند.

ضرورت انجام جراحی

در مرحله اول دکتر یوسف کریمی سعی دارند تا جایی که ممکن است از جراحی ستون فقرات خودداری نمایند. اما در برخی موارد با معاینه دقیق و بررسی تصاویر و انجام آزمایشات ممکن است تشخیص داده شود که جراحی بهترین گزینه برای درمان فرد می باشد. بنابراین در صورتی که دکتر یوسف کریمی جراحی را تجویز نمایند، این اطمینان را داشته باشید که ایشان تمام جوانت را به درستی سنجیده اند و سعی به ارائه بهترین نتایج با کمترین خطرات دارند.

لذا اگر نیاز به جراحی مغز یا ستون فقرات دارید، می توانید مطمئن باشید که مشاوره و درمان تخصصی به شما ارائه می شود و از تکنیک های جراحی دقیق و تکنولوژی پیشرفته استفاده می شود تا درصد موفقیت آمیز بودن جراحی افزایش یابد. شایان ذکر است که امروزه، بسیاری از اعمال جراحی مغز و ستون فقرات انجام شده توسط دکتر یوسف کریمی به صورت جراحی با حداقل تهاجمی انجام می شود. با انجام جراحی های کم تهاجمی ناراحتی و درد بیمار به حداقل کاهش می یابد و فرد می تواند هر چه سریعتر به زندگی عادی بازگردد.

ضرورت انجام جراحی

نتیجه گیری

جراحی و درمان مغز و اعصاب یکی از موارد حساس و حیاتی می باشد. در صورتی که درمان مربوط به این حوزه توسط پزشک متخصص انجام نشود، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. لذا به منظور مشاوره و انجام درمان های مربوط به مغز اعصاب و ستون فقرات ضروری است که به بهترین متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه شود.

دکتر یوسف کریمی

جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات
– گذراندن دوره پزشکی عمومی در دانشگاه پزشکی ایران
– گذراندن دوره تخصصی جراحی مغز و اعصاب دانشگاه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *